Με πολύ μεγάλη συμμετοχή από κατοίκους της Αγίας Παρασκευής, πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση στο κατάμεστο Συνεδριακό – Πολιτιστικό Κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης» την Τρίτη 4 Απριλίου, κατά την οποία η Δημοτική Αρχή παρουσίασε τα έργα που ξεκίνησε η Lamda περιμετρικά της συνοικίας της Αγίας Παρασκευής. Στη συνεδρίαση έδωσε το παρών και ο Ιερέας πατήρ Αλέξιος που λειτουργεί στο εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής καθώς και πλήθος αιρετών και ενεργών πολιτών.

Κατά την παρουσίαση με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, ο Δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος απέδειξε ότι η Αγία Παρασκευή και συνολικά το Ελληνικό, με τα έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν εντός της επόμενης τριετίας και συγκεκριμένα τους ποδηλατόδρομους, τους πεζόδρομους, την πολιτιστική διαδρομή, τους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, τα μεγάλα πεζοδρόμια, και όλα τα μεγάλα έργα όπως το κτίριο των ΑμεΑ, το νέο Δημαρχείο, τις αθλητικές εγκαταστάσεις, μετατρέπεται σε ένα προάστιο όχι απλά ελκυστικό, αλλά κυριολεκτικά μοναδικό για την ομορφιά του. Μάλιστα θα είναι και η είσοδος για το Μητροπολιτικό Πάρκο.

Η συνάντηση της Διοίκησης με τους κατοίκους έδωσε ισχυρή απάντηση στους δημαγωγούς και τους λαϊκιστές της ακροαριστερής αντιπολίτευσης του Δήμου οι οποίοι εδώ και ημέρες σκορπίζουν χαρτιά παραπληροφορώντας τον κόσμο και προσπαθούν να δημιουργήσουν εντάσεις με μικρές συγκεντρώσεις. Επενδύουν στην άγνοια του κόσμου για το έργο αλλά και στην προφανή προσωρινή όχληση που θα φέρει όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα έργα μέχρι να ολοκληρωθούν.

Οι πολίτες που συμμετείχαν στη συνάντηση, είδαν με τα μάτια τους και άκουσαν με τα αυτιά τους τι πραγματικά γίνεται. Είδαν πως θα είναι ο χώρος του αεροδρομίου δίπλα τους σε 3 χρόνια, εκεί που άλλοι θα επενδύουν εκατομμύρια για να αγοράσουν ένα σπίτι με τις ίδιες παροχές όπως πεζοδρόμιο, πάρκα, ποδήλατοδρόμους κτλ.

Ο Δήμαρχος επίσης εστίασε και στο παρελθόν με τους αγώνες που δόθηκαν επί Διοίκησής του, υπενθυμίζοντας ότι «η σημερινή αντιπολίτευση στον χώρο που θα γίνει το πάρκο, διεκδικούσαν να είναι η συνοικία που θα αποκτούσε ένα μεγάλο διαδημοτικό νεκροταφείο!!! Δε θα γίνει όμως αυτό, αλλά ούτε και προσφυγικός καταυλισμός τον οποίο οι κύριοι αυτοί επιδίωξαν», διαμήνυσε ο Δήμαρχος.

Κλείνοντας τόνισε ότι είναι ευτυχής εξέλιξη και συγκυρία για τους συμπολίτες μας «που υπάρχει η Διοίκησή μας για να τους εξασφαλίσει την καλύτερη αναβάθμιση που θα μπορούσε να έχει η περιοχή της Αγίας Παρασκευής και ο Δήμος μας συνολικά».

«Πάντα θα σας κοιτάμε στα μάτια, πάντα θα μιλάμε με αποδείξεις και αυτό δε θα αλλάξει όσο και αν λυπεί ορισμένους ακραίους πολιτικούς κύκλους που όταν διοικούσαν το Ελληνικό και την Αγία Παρασκευή, τους έφεραν το Practiker,  το Τραμ,  το αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ με 450 λεωφορεία και είχαν το πάρκο με κόπρανα και σύριγγες ενώ το όραμα τους ήταν να γίνει εκεί το διαδημοτικό νεκροταφείο. Το σκοτάδι και η μιζέρια τους δεν θα νικήσουν το φως και την δημιουργία!», ήταν το σαφές μήνυμα του Δημάρχου.

Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης ακολούθησε διαδραστικός διάλογος και δόθηκαν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα διαφωτίζοντας τους πολίτες για όλα όσα εξελίσσονται στη γειτονιά τους.

 

Ακολουθεί η παρουσίαση αναλυτικά:

Οι αλήθειες για τα έργα που αλλάζουν την Αγία Παρασκευή με αποδείξεις

 

6 Πλεονεκτήματα της άμεσης σύνδεσης με το βασικό οδικό δίκτυο

  1. Η περιοχή θα έχει πλέον άμεση πρόσβαση στο βασικό οδικό δίκτυο και κατ΄ επέκταση άμεση πρόσβαση σε όλες τις αναπτύξεις του Ελληνικού με αυτοκίνητο χωρίς να χρησιμοποιηθούν οι επιβαρυμένες κεντρικές οδικές αρτηρίες (Λ. Βουλιαγμένης ή Λ. Ποσειδώνος).
  2. Σύγχρονος σχεδιασμός με μεγάλα πεζοδρόμια και φύτευση εκατοντάδων δέντρων και φυτών, ενώ η Αγία Παρασκευή έχει πύλη εισόδου στο μεγάλο Πάρκο. Αυτοί που διαμαρτύρονται για τους νέους δρόμους, ήπιας κυκλοφορίας και τα πεζοδρόμια που είναι φαρδιά, έχουν απαίτηση να φτιαχτεί ένα νέο προάστιο με τις παθογένειες που έχουν οι δρόμοι οι δικοί τους σήμερα με στενά πεζοδρόμια κατειλημμένα από αυτοκίνητα και στενούς δρόμους από τους οποίους δεν μπορεί να περάσει καλά – καλά το απορριμματοφόρο. Αν είναι δυνατόν!
  3. Άμεση πρόσβαση με τα πόδια μέσω του βασικού οδικού δικτύου και των πεζοδρόμων στις αθλητικές εγκαταστάσεις και το πάρκο. Από εκεί με το εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων, μπορεί κάποιος να μετακινηθεί σε ολόκληρη την επένδυση.
  4. Οι κοντινότερες αποστάσεις στα αθλητικά και το τμήμα του πάρκου που αναπτύσσεται την πρώτη πενταετία και στην λίμνη.
  5. Το βασικό οδικό δίκτυο γειτνιάζει μόνο στο τμήμα του αμαξοστάσιου του Τράμ και βρίσκεται περιμετρικά της γειτονιάς της Αγίας Παρασκευής, χωρίς να τη θίγει.
  6. Άμεση πρόσβαση στην πολιτιστική διαδρομή, 12 χλμ, πεζόδρομος.

 

Δημιουργούνται δρόμοι χαμηλής ταχύτητας όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος εντός της επένδυσης

Το βασικό οδικό δίκτυο χαμηλής ταχύτητας στην περιοχή περικλείει το τραμ depot. Δεν εισέρχεται στη σημερινή γειτονιά της Αγίας Παρασκευής αλλά περιμετρικά εισέρχεται στο αεροδρόμιο και είναι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας για τους νέους κατοίκους. Εκεί μεσολαβούν κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου τα ΚΧ2, ΚΧ3 και ΚΧ4. Το οδικό αυτό τμήμα έχει όριο ταχύτητας τα 50 χλμ/ ώρα με βάση την εγκεκριμένη μελέτη σήμανσης και ασφάλειας. Κάτω από τον νέο δρόμο και κάτω από τα ΚΧ4, ΚΧ3 και ΚΧ2 περνάει το νέο ρέμα Τραχώνων στα πλαίσια των αντιπλημμυρικών έργων που πρέπει να κατασκευαστούν. Το ρέμα είναι υπόγειο και κατόπιν επιχώνεται και φυτεύεται από πάνω (ΚΧ πρασίνου). Υφιστάμενα δέντρα απομακρύνονται από τον Φορέα Υλοποίησης και μεταφέρονται σε φυτώριο προκειμένου να επιστραφούν στις θέσεις τους μετά την επίχωση (τα δέντρα που αντέχουν την διαδικασία).

 

Βασικό οδικό δίκτυο Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά

Η περιοχή θα έχει πλέον άμεση πρόσβαση στο βασικό οδικού δικτύου και κατ’ επέκταση άμεση πρόσβαση σε όλες τις αναπτύξεις του Ελληνικού με αυτοκίνητο χωρίς να χρησιμοποιηθούν οι επιβαρυμένες κεντρικές οδικές αρτηρίες (Λ. Βουλιαγμένης ή Λ. Ποσειδώνος). Δηλαδή, οι κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής, μέσω του εσωτερικού δικτύου του αεροδρομίου, θα έχουν πρόσβαση προς την παραλία, προς τη Γλυφάδα και προς τη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή Σουρμένων).

 

Ποδηλατόδρομος μήκους 17 χλμ

Άμεση πρόσβαση στο εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων του πόλου και του πάρκου, εντός του αεροδρομίου που ξεκινά μέσα από την Αγία Παρασκευή.

 

Το ρέμα γίνεται υδροβιότοπος

Παίρνει τη μορφή που θα έπρεπε να έχει χρόνια τώρα, πριν μπαζωθεί και αλλοιωθεί. Με την υπογειοποίηση και τις εργασίες διευθέτησής του θα αναδειχθεί σε όλο του το μήκος. Δηλαδή σε 8 μήνες από τώρα, το Ρέμα Τραχώνων θα αναβαθμιστεί και θα είναι το πρώτο Ρέμα στην Ελλάδα που θα ξεμπαζωθεί και θα επιστρέψει στην μορφή που θα έπρεπε να είχε δεκάδες χρόνια πριν. Παραπλεύρως του οι πολίτες θα απολαμβάνουν το περπάτημα κατά μήκος του ρέματος με νέο πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο.

 

Νέες φυτεύσεις και περισσότερο πράσινο

Το πράσινο θα ενισχυθεί αφού τα δέντρα που θα χρειαστεί να μεταφερθούν για να γίνουν οι εργασίες διευθέτησης του ρέματος κλπ θα μεταφερθούν σε φυτώριο και θα ξαναφυτευτούν. Στις φωτογραφίες φαίνονται τόσο ο αριθμός όσο και τα είδη που θα φυτευτούν στο Πάρκο του Ελληνικού.

 

Υπόγειος Σταθμός Διαχείρισης Λυμάτων στο κέντρο του αεροδρομίου

  • Με αυτό θα ποτίζεται το Μεγάλο Πάρκο

Η Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα έχει τη δυνατότητα καθαρισμού 10.000 κυβικών μέτρων αστικών υδάτων την ημέρα. Φανταστείτε ότι αυτό ο όγκος νερού μπορεί να γεμίσει περίπου 800 βυτιοφόρα φορτηγά. Το νερό αυτό θα καλύψει τις ανάγκες άρδευσης του Πάρκου, άλλες χρήσεις στα υπόλοιπα έργα καθώς και ανάγκες των όμορων δήμων. Στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας μια τόσο προηγμένη τεχνολογία με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.

 

Έργο απορρύπανσης και εξυγίανσης εδάφους και υπόγειων υδάτων

Το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα, θεωρείται μοναδικό (πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα)  εξαιτίας της έκτασης του αλλά και των φιλικών προς το περιβάλλον μεθόδων που χρησιμοποιούνται. Άλλο ένα δείγμα της δέσμευσης για «πράσινη», βιώσιμη ανάπτυξη.

  • Περισσότεροι από 6.500 τόνοι μολυσμένου εδάφους έχουν επεξεργαστεί και καθαριστεί σε ειδικό χώρο εντός του εργοταξίου
  • Απομακρύνθηκαν 5,5 χλμ. αγωγού καυσίμου από βάθος 2-3 μέτρα που έτρεχαν κατά μήκος των διαδρόμων για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών.
  • Γίνεται καθαρισμός του υδροφόρου ορίζοντα ο οποίος είχε μολυνθεί από τις διαρροές του παλιού αυτού αγωγού.
  • Όλη η ποσότητα εδάφους και τα υπόγεια ύδατα επαναχρησιμοποιούνται (π.χ. για τις ανάγκες των έργων κατασκευής στο Ελληνικό) μειώνοντας ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου.

Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί, εντός του 2023.

 

Αντί για νεκροταφείο θα γίνει μια Σύγχρονη Πόλη με πράσινο και διεθνείς προδιαγραφές

Οι κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής δεν πέφτουν στη δημαγωγία των επιτήδειων που κάνουν σπέκουλα και μικροπολιτική στη γειτονιά τους, προσπαθώντας προεκλογικά πάλι – πόσο τυχαίο άραγε; – να σπείρουν ζιζάνια διατυμπανίζονται αναλήθειες και ανακρίβειες.

Οι κύριοι της αντιπολίτευσης που σήμερα ενοχλούνται από τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, πάρκων, δρόμων, το κτίριο ΑμεΑ και τις αθλητικές εγκαταστάσεις είναι εκείνοι που με δεκάδες τοποθετήσεις τους, μέχρι και πριν από λίγες εβδομάδες διεκδικούσαν αντί για όλα αυτά  να γίνει νεκροταφείο χωροθετημένο, μέσα στο αεροδρόμιο για το Δήμο Αλίμου.

Ο Δήμος Αλίμου που ταλαιπωρείται από αυτό το μείζον κοινωνικό ζήτημα και ψάχνει να βρει λύση, ήθελε το νεκροταφείο στο σημείο που σήμερα γίνεται το Πάρκο. Και ρωτάμε; Έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνει αυτό; Πως θα γίνονταν οι τελετές των κεκοιμημένων; Απαραίτητες θα ήταν ξανά οι υποδομές για δίκτυο, δρόμους, εργασίες διευθέτησης ρεμάτων κλπ. Δηλαδή, οι εργασίες που σήμερα γίνονται για να απολαμβάνουμε μελλοντικά το υπέροχο έργο ανάπλασης με πάρκο και χώρους αναψυχής, θα γινόταν νεκροταφείο.

Σύμφωνα με την αντιπολίτευση, η Αγία Παρασκευή προοριζόταν να είναι η συνοικία που θα αποκτούσε ένα μεγάλο διαδημοτικό νεκροταφείο το οποίο θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες του Δήμου Αλίμου, στους οποίους κάνανε πλάτες στις διεκδικήσεις τους.

Αν δεν ήταν η διοίκηση Κωνσταντάτου, να αντικρούσει τις προσφυγές, να προστατέψει τα κεκτημένα των δημοτών του, ο Δήμος Αλίμου θα είχε κάνει την έκταση αυτή νεκροταφείο, μακριά από τα σπίτια του Αλίμου αλλά κοντά στα σπίτια της Αγίας Παρασκευής με επίκεντρο το εκκλησάκι.

Λυπούμαστε που τους απογοητεύουμε και αντί για νεκροταφείο  θα γίνει μια Σύγχρονη Πόλη με πράσινο και διεθνείς προδιαγραφές!

 

Πολιτιστική Διαδρομή με πεζόδρομο μήκους 12 χιλιομέτρων με 14 μνημεία του Ελληνικού

  • Άμεση πρόσβαση με τα πόδια σε ολόκληρη την πολιτιστική διαδρομή από την Αγία Παρασκευή

Ίχνη από προϊστορικά, αρχαία, βυζαντινά και νεότερα μνημεία συνιστούν στο σύνολο τους μια συναρπαστική εμπειρία 12 χιλιομέτρων, ανάμεσα στο μέλλον της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης της Ευρώπης και την πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας.

Διασχίζοντας την ανάπτυξη στο Ελληνικό, μέσω του Κεντρικού Πεζόδρομου από την Βουλιαγμένης έως το παραλιακό μέτωπο, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στα 14 μνημεία του Ελληνικού, και συγκεκριμένα:

  1. Το τμήμα του Κλασικού Νεκροταφείου, στην περιοχή του σταθμού μετρό «Αργυρούπολη»
  2. Το τμήμα Κλασικού Νεκροταφείου και Αρχαίου Δρόμου, στην περιοχή του αμαξοστασίου του ΤΡΑΜ
  3. Το Αγγλικό υπόστεγο (Παγόδα)
  4. Τον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής
  5. Τον λόφο Χασάνι
  6. Το Διατηρητέο Υπόστεγο (Α)
  7. Το Διατηρητέο Υπόστεγο (Β)
  8. Το Διατηρητέο Υπόστεγο (Γ), το οποίο έχει αποκατασταθεί και λειτουργεί ως Experience Centre του Ελληνικού
  9. Το Διατηρητέο Ανατολικό Αεροδρόμιο
  10. Το Ταφικό Μνημείο Ελληνικού, το οποίο έχει ήδη μεταφερθεί στην αρχική του θέση
  11. Το τμήμα του Αρχαίου Λατομείου
  12. Το Αρχαίο Οικοδόμημα και τμήμα του Αρχαίου Δρόμου
  13. Τον Ιερό Ναό Αγ. Κοσμά και Δαμιανού
  14. Τον Προϊστορικό Οικισμό στο Ακρωτήρι του Αγ. Κοσμά

Στη μοναδική αυτή διαδρομή πολιτιστικού ενδιαφέροντος, διαμορφώνονται χώροι ανοιχτοί και προσβάσιμοι σε όλους με καθιστικά, σήμανση, πινακίδες πληροφόρησης, φωτισμό και φύτευση. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι οικολογικά, φιλικά στο περιβάλλον και εξασφαλίζουν την ασφαλή και άνετη πρόσβαση στο χώρο. Οι πινακίδες πληροφόρησης για κάθε μνημείο διαθέτουν το αντίστοιχο ενημερωτικό-επεξηγηματικό κείμενο φωτισμό και ανάγλυφο σύστημα Braille.